Op voorhand was er voor Avanti | Post Makelaardij op de Groene Wijdte tegen Blauw Wit niet veel te halen. Ook niet na het verrassende verlies van de titelkandidaat uit Amsterdam vorige week tegen Die Haghe. En dat komt helemaal uit. Want Avanti kan geen enkele vuist maken tegen de ploeg van Barry Schep.

Amber van Leuveren speelde een sterke wedstrijd. In de basis door blessure van Linde en de niet geheel fitte Nikki en Kirsten.

Aan Avanti kant helaas weer een uitbreiding van de ziekenboeg. Linde heeft vorige week bij Die Haghe haar pink gebroken en  zal voorlopig niet inzetbaar zijn. Avanti start de wedstrijd in reserveshirts omdat Blauw-Wit geen beschikking heeft over goede reserveshirts.

Mooie duels tussen Lars Molijn en Jasper van der Eijk. Lars topscorer met 4 van de 6 treffers.

Vanaf het begin van de wedstrijd kan Avanti niet goed in het spel komen. Veel balverlies en vooral het eerste aanvalsvak met Farian , Nathan, Floor en Amy hebben het aanvallend erg moeilijk. Regelmatig wordt er voor een schot gekozen zonder rebound of de bal gewoon ingeleverd bij de tegenstander. Het zal dan ook tot bijna het einde van de wedstrijd duren tot het 1e aanvalsvak tot scoren komt.

De eerste helft staat vooral in het teken van het duel tussen Jasper van Eijk en Lars Molijn. Heerlijke duels tussen de heren en veel scores. Het wordt 4-3 op punten voor Lars in de eerste helft. De ruststand wordt 4-10. Waarbij dus alle Avanti treffers uit handen van Lars komen. Uitzonderlijk.

Pas 10 minuten voor het einde van de wedstrijd scoort Nathan de eerste treffer van het 1e aanvalsval.

Waar Avanti in de eerste helft Blauw-Wit nog redelijk kan volgen voert in de tweede helft Blauw-Wit het tempo nog wat op. Snel combinerend voert Blauw-Wit de voorsprong op naar 4-15. En het is pas na een kwartier in de tweede helft als Amber de eerste Avanti treffer in de tweede helft voor haar rekening neemt.

Henk Jan en Lion nemen dan nog een paar wissels. Emma Grinwis maakt haar debuut in de hoofdmacht op het veld. De net van ziekte herstelde  Nikki van Trigt en Kirsten Tuinder komen nog in het veld. Ook Ruben Louwerse  komt er in.

Emma en Kirsten lopen warm. Emma voor debuut op het veld in 1 na vorig seizoen debuut in de zaal in 1.

De laatste treffer van Avanti komt van de hand van Nathan, waardoor de eindstand 6-21 wordt. Deze treffer is de enige van het 1e aanvalsvak in de wedstrijd.

Ruben pakt nog een stippie mee in de slotfase. Maar blijft lastig die one-handers…

Maar niet getreurd, want deze wedstrijd was een ingecalculeerde 0 punter. Volgende week gaat het er pas echt om. Die Haghe en Blauw-Wit gaan strijden om de eerste plaats. Avanti en BEP gaan in Purmerend strijden om de laatste plek. Avanti start deze strijd met een 16-15 thuisoverwinning in de tas. Een gelijk spel of een overwinning is dus voldoende voor Avanti om niet te degraderen.

Doelpunten:  Lars Molijn(4), Nathan Tuinder(1), Amber van Leuveren(1)

Ondanks een 0 score deze week blijft Pim Molijn topscorer in de competitie:

Naam Totaal Wedstr
Pim Molijn 13 5