In de laatste voorbereidingswedstrijd van Avanti voor de start van Korfbal League 2 heeft het niet meegezeten. Zonder twee sterkhouders Tom Snaphaan en Jordi van Zuidam werd aan de wedstrijd tegen DeetosSnel begonnen. Het DeetosSnel van oude bekende Leon Simons. Bij DeetosSnel Engels International Shane Buckland in de gelederen.

Tim tegen Shane Buckland die hier naar de grond gewerkt is.

In de eerste helft loopt het lekker voor Avanti. De ploegen zijn aardig aan elkeer gewaagd en de rust wordt bereikt bij een 7-7 gelijke stand na een 7-4 voorsprong voor Avanti. In de twee helft echter wordt het een stuk minder. Met name door een tweetal zeer ongelukkige botsingen. Vincent krijgt een tik boven zijn oog van een van de DeetosSnel dames en  moet naar de kant met een flinke wond. Hij wordt vervangen door Jaspers Janssen die zijn eerste minuten in 1 maakt. En later gaat ook Kirsten naar de grond na een ongelukkige botsing en ook zij moet naar de kant.  Dit helpt allemaal niet mee voor Avanti en er zit in de tweede helft dan ook niet veel meer in de tank. Uiteindelijk wordt het een wat geflatteerde 13-22 overwinning voor DeetosSnel.

Ruben ook nog in de tweede helft minuten tegen oud KL rebounder Joost Hofman.

Verder ook een oefenwedstrijd voor de Livestream Crew. Inmiddels aardig uitgebreid en dan ontreekt spreekstalmeester Edward nog die er volgende week ook bij zit aan de tafel.  Volgende week ook het debuut van de livestream Crew in KL2 en Eyecons !

Doelpunten:  Nathan en Tim (4) , Lars en Floor (2), Vincent.

Nog een paar foto’s

We zien jullie allemaal volgende week in De Viergang bij de start van KorfbalLeague 2 voor de wedstrijd tegen TOP uit Arnemuiden.