Avanti | Post Makelaardij F2 was vorige week al kampioen geworden en deze zaterdag konden ze alleen kampioen worden bij een gelijkspel of een overwinning. Nummer twee Valto F1 kwam op bezoek en zij konden ook nog kampioen worden als ze zouden winnen. En wat een spannende wedstrijd werd het. Valto won de eerste helft met 3-5 en Avanti | Post Makelaardij won de tweede helft met 4-3. Net een puntje te weinig gescoord voor een gelijkspel, maar wat was het spannend. Door deze overwinning is Valto F1 samen met Avanti | Post Makelaardij F2 kampioen geworden in deze klasse.

F2 wordt getraind en begeleid door Melle Knetemann en Alwin Blijleven. Dankzij hun enthousiasme en inzet had het F2 tot nu toe alle wedstrijden gewonnen en waren er al veel doelpunten gemaakt. Maar deze zaterdag was het F2 niet zo wakker (of zou het de spanning geweest zijn). Valto had heel veel de bal en kwam tot betere kansen dan Avanti | Post Makelaardij. Het eerste kwart werd gewonnen door Valto met 1-2, waarbij Gijs het Avanti-doelpunt maakte. De coaches probeerden in de eerste pauze het team weer op scherp te zetten. Dat leek in eerste instantie nog geen resultaat te hebben want Valto liep uit naar 1-4. Met de superspeler in het veld kwam Avanti beter in de wedstrijd en scoorden Gijs (na een mooie onderschepping van Levi) en Timo. Vlak voor rust scoorde Valto de 3-5.

In de tweede helft liep Valto F1 verder weg naar 3-7. En daar kwam de Avanti superspeler weer in het veld en vielen er weer doelpunten. Wederom Gijs (die een prima wedstrijd speelde en ook heel veel ballen onderschepte) en Timo maakten de doelpunten naar 5-7. Toen in het laatste kwart Gijs onder de korf de 6-7 maakte geloofde het Avanti-publiek weer in een overwinning. Maar Valto bleef heel nauwkeurig in de passing en het lukte Avanti maar niet om de bal te onderscheppen. Na de 6-8 scoorde Levi nog wel de 7-8 maar de tijd was te kort voor een gelijkmaker. Eindstand 7-8 en Valto F1 samen kampioen met Avanti | Post Makelaardij F2.

En hoe fantastisch is dan de reactie van de Avanti-spelers: niet verdrietig of teleurgesteld over de nederlaag maar gelijk de vraag “gaan we nu taart eten”? Dat was het moment waar ze de hele dag al naar uitgekeken hadden. En natuurlijk de prijsuitreiking met een mooi woordje van Tanja Bos en de echte kampioensmedailles. Een hele knappe prestatie van Daan, Faith, Marit, Gijs, Levi en Timo! En natuurlijk ook de felicitaties aan de trainer/coaches Alwin en Melle!!

Doelpunten: Gijs (4), Timo (2) en Levi

Foto’s

Eindstand:

Inschieten voor de wedstrijd (en even klieren met elkaar):

De nieuwe Avanti-fotograaf in opleiding?