Het jongste pupillenteam van Avanti | Post Makelaardij is kampioen geworden. Na de 18-2 overwinning op Maassluis F3 kon het gebak aangesneden worden en de kampioensmedailles uitgedeeld. Het F4 speelde dit voorjaar voor het eerst competitiekorfbal en het team van Melle K en Alwin deed het heel erg goed. En je kan zien dat deze kinderen al meegedaan hebben bij de Kangoeroes en de Spookies want gooien, vangen en schieten kunnen ze al best goed.

In de uitwedstrijd had het F4 met 1-17 gewonnen van Maassluis en in deze thuiswedstrijd zouden er ook weer veel doelpunten door het mandje gaan. En het leuke was dat deze zaterdag alle jongens en meisjes tot scoren kwamen. De trainers vroegen bij elke pauze wie er nog niet gescoord had en dan gingen ze daar het volgende kwart op spelen. En met succes. Verder hebben Thijmen en Faith nog even meegespeeld met Maassluis omdat zij geen wissels hadden. Ze kregen een mooi Maassluis shirtje aan en nu maar hopen dat ze toch bij Avanti | Post Makelaardij blijven spelen. Het wisselen van vereniging gaat tegenwoordig steeds op een jongere leeftijd, maar zes jaar is wel heel erg vroeg 😉

Wedstrijden van de F-jeugd gaan in vier kwarten van tien minuten en Maassluis ging steeds beter verdedigen. De kinderen leerden al doende wat ze moesten doen. Avanti | Post Makelaardij kreeg in de eerste twee kwarten kans op kans en scoorde vele doelpunten (5-0 in eerste kwart en 7-0 in tweede kwart). Na de rust kwam Avanti minder gemakkelijk tot doelpunten maar het lukte het F4 wel om alle spelers en speelsters te laten scoren. Na 3-0 in het derde kwart zag het vele publiek een spannend vierde kwart waar het 3-2 werd. Eindstand 18-2.

Na afloop werd het F4 in de kantine in het zonnetje gezet en getrakteerd op taart en een mooie kampioensmedaille. Een geweldige prestatie van dit team onder leiding van Alwin en Melle K. Allemaal van harte gefeliciteerd!

Doelpunten: Levi (8), Daan (3), Thijmen (3), Faith, Fynn, Nora en Timo

De kampioenen trots achter het scorebord

Het doel was om alle kinderen tot scoren te laten komen. En dat is gelukt, hier het doelpunt van Nora:

En ook een doelpunt van Thijmen is vastgelegd in bewegend beeld:

Een van de vele doelpunten van Levi:

Faith heeft ook even meegespeeld met Maassluis:

En Thijmen speelde ook even mee bij Maassluis:

En de bal is voor Fynn:

Nora maakt zich klaar voor een afstandsschot:

Timo en Daan in de aanval:

Levi weet al heel goed hoe je doelpunten moet maken: