De najaarscompetitie zit er weer op. Na de 9-13 winst bij BEP in Purmerend eindigt Avanti op de derde plaats in de eindafrekening. Maar daarover later meer.

Ruben Louwerse start in de basis. Hij is toegevoegd als 5e heer aan Avanti 1. En hij zal een belangrijke rol in de wedstrijd vervullen.  Ruben start in de eerste aanval samen met Floor, Amy en Nathan. En zij starten sterk met een snelle 0-2 voorsprong. Het eerste schot van Floor is gelijk raak, net zoals de eerste van Ruben. Avanti loopt dan snel uit naar een 1-5 voorsprong na pas 5 minuten spelen.

Daarna zakt het schotpercentage sterk in en wordt er in de resterende 25 minuten in de eerste helft nog maar vier keer gescoord. De rust wordt bereikt met een ruime 4-9 voorsprong voor Avanti. Geen vuiltje aan de lucht lijkt het.

Belangrijke rol voor Ruben

In de tweede helft krijgt BEP snel twee strafworpen, die beide benut worden. Ook een strafworp van Lars brengt de stand op 6-10. Als BEP dan weer terugkomt tot 7-10 komt Rick Schravendijk in het 1e aanvalsvak.  Ruben staat lekker alle ballen te rebounden onder de korf, maar geen enkel schot valt er in. En daar moet Rick verandering in brengen.

Sterke invalbeurt Rick met twee treffers.

En dat lukt. Na wat zoeken is het Rick die de 7-11 en 9-12 voor zijn rekening neemt. De laatste treffer is voor Floor , topscorer met 3 deze wedstrijd,

1e schot Floor, 0-1

Door dit resultaat neemt Avanti de derde plaats in de eindrangschikking in. In de voorjaarscompetitie dus een plaats in een van de Ereklasse degradatie poules. Mogelijke tegenstanders daarin zijn Mid-Fryslân/ReduRisk, Spirit, Wageningen, GG/RMcD Huis Emma ,Valto/Verbakel Bouwbedrijf, Sporting Delta en DSC.  Geografisch gezien zullen dus Valto en Sporting Delta zeker bij Avanti in de Poule komen.

Avanti 2

Door de verrassende nederlaag van Die Haghe tegen KZ eindigt het 2e op een knappe tweede plaats in de Reserve Ereklasse. In de voorjaarscompetitie mogen zijn dus gaan spelen in een van de kampioenspoules en gaan strijden om het kampioenschap van Nederland.

Op naar de zaal !

Doelpunten: Floor Munnik(3), Lars Molijn(3), Rick Schravendijk(2), Nathan Tuinder(2), Ruben Louwerse(1), Kirsten Tuinder(1), Pim Molijn(1)

EindStand: