Papendrecht – In een zenuwslopende korfbalwedstrijd tussen PKC/Vertom 4 en Avanti/Post Makelaardij 3 wist Avanti opnieuw in extremis de overwinning binnen te slepen met 13-12. De wedstrijd, gespeeld op het veld van PKC, stond bol van de spanning en wisselende kansen, waarbij geen van beide teams erin slaagde een voorsprong van meer dan één punt te nemen.

Vanaf de eerste minuut was duidelijk dat beide teams gebrand waren op de winst. PKC opende de score, maar Avanti reageerde snel, waardoor de stand al snel weer gelijk was. Dit patroon zette zich de gehele wedstrijd voort, met beide teams die om de beurt een minimale voorsprong namen. Het fysieke spel maakte de wedstrijd extra intens, vooral voor de meegereisde supporters die elke botsing en val met ingehouden adem volgden.

Net als twee weken ervoor was Emma niet te stoppen in de afvang

Net als Jona

De doelpunten waren duur, wat de spanning alleen maar vergrootte. Maayke speelde opnieuw een zeer sterke wedstrijd voor Avanti. Ondanks dat ze soms de pijn moest verbijten, wist ze maar liefst drie keer te scoren, waarmee ze een cruciale bijdrage leverde aan het team. Ook de “GOAT” (Greatest of All Time), die een onmisbare rol in het team vervult, kwam tot drie treffers en hield daarmee Avanti in de race.

De GOAT in een vorig korfballeven

Halverwege de tweede helft besloot coach Koen in te grijpen om de wedstrijd naar zijn hand te zetten. Hij bracht Luke in voor Mark, een wissel die even tijd nodig had om effect te sorteren. De spanning bleef echter onverminderd hoog, met het scoreverloop dat op en neer ging als een pendule. Met nog tien minuten op de klok besloot Koen opnieuw te wisselen en bracht hij Stefan Hogervorst in het veld.

Het was deze tweede wissel die uiteindelijk de doorslag gaf. In de allerlaatste seconden van de wedstrijd, bij een gelijke stand van 12-12, wist Stefan na een schitterende aanval de winnende treffer te maken. De supporters van Avanti explodeerden van vreugde terwijl PKC in verbijstering achterbleef. Het was een déjà vu van twee weken geleden, toen Avanti ook al in de laatste seconden wist te winnen dankzij een beslissend doelpunt van Emma.

Maayke ging voorop in de strijd en was altijd op de juiste plek

Deze overwinning onderstreept opnieuw de veerkracht en vastberadenheid van Avanti/Post Makelaardij 3. Ondanks de fysieke strijd en de constante druk van PKC/Verton 4, bleef het team koel en wist het op het cruciale moment toe te slaan. De meegereisde supporters van Avanti hadden dan ook alle reden om de lange reis terug in een jubelstemming af te leggen, na een wedstrijd die ongetwijfeld nog lang in hun geheugen gegrift zal blijven.

Doelpuntenmakers: Maayke (3), Stefan H. (3), Jurgen (2), Iris, Mark, Daan, Jona, Luke

——

Note van de redactie: Aan de totstandkoming van dit verslag is geen mensenhand te pas gekomen. Het is, van het eerste tot het laatste woord, geschreven door ChatGPT. De foto’s zijn van de heenwedstrijd tussen Avanti/Post Makelaardij 3 en PKC/Verton 4.