Avanti | Post Makelaardij B1 speelde haar tweede oefenwedstrijd tegen landskampioen Fortuna/Delta Logistiek B1. De ploeg uit Delft was vorig seizoen de beste van Nederland zowel in de zaal als op het veld. De spelers en speelsters van dit team zijn echter doorgeschoven naar de A-selectie en het huidige B1 van Fortuna is een team in opbouw. Spelers vanuit het oude C1 en B2 vormen nu het nieuwe B1 en zullen een hoop gaan leren dit seizoen. Bij Avanti | Post Makelaardij B1 meer gezichten die we vorig seizoen ook al zagen. Van het oude B1 zijn drie spelers (Tess, Bas en Melle) doorgestroomd naar de A-selectie en één speelster is overgestapt naar het damesvoetbal (Nicky). Daarmee ook een aantal nieuwe gezichten bij de Pijnackernaren: Britt uit de B2, Julia en Jesper uit de C1 en Sten overgekomen vanuit Fortuna/Delta Logistiek C1.

De oefencampagne heeft dan ook als doel om snel weer een geolied team te worden dat veel plezier heeft met elkaar. En de oefenwedstrijden worden gebruikt om spelpatronen er weer in te slijpen met de nieuwe vakken. In de eerste oefenwedstrijd werd dik gewonnen van Die Haghe B1 wat nog niet zolang in training was. Ook tegen Fortuna B1 bleek het voordeel dat Avanti | Post Makelaardij B1 grotendeels uit dezelfde spelers en speelsters bestaat en elkaar wat sneller weet te vinden. De ploeg van Jürgen en Luke leverde een goede eerste helft af (6-13) en verslapte enigszins in de tweede helft (6-10). Maar de trainer-coaches konden tevreden zijn met het vertoonde spel in de tweede oefenwedstrijd maar zagen ook voldoende punten die verbetering behoeven om nog beter voor de dag te kunnen komen. Zaterdag 2 September wacht de laatste oefenwedstrijd in De Lier tegen Valto B1 waarna de competitie 9 September van start gaat in Rijswijk tegen Refleks B1.

Doelpunten: Ruben (5), Jasmijn (4), Britt (3), Lucas (3), Zoë (3), Jens (2), Jesper (2) en Julia.

Ruben creëerde kans op kans wat resulteerde in vijf doelpunten