Afgelopen zaterdag hebben we het korfbalseizoen afgesloten met een speciale training.

Terwijl de kangoeroes in de warme zon het eerste half uurtje trainden met Rosa en Robin, werden de spookies in 2 teams verdeeld voor een onderlinge korfbalwedstrijd. Er was door Luna en Maud (die Amy verving omdat zij haar kampioenswedstrijd moest spelen) met lijnen een echt veld uitgelegd en met Alwin als scheidsrechter was het feest compleet.

In het begin was het nog wel een beetje wennen, maar na de drinkpauze halverwege was te zien dat iedereen steeds beter door had hoe zo’n echte wedstrijd gaat en wat je moet doen. De kinderen werden steeds fanatieker en hadden er plezier in en de supporters langs de kant ook.

Het tweede half uur van de training namen de kinderen het op tegen hun ouders. Er werd een estafette gelopen, waarbij water met een spons naar de overkant moest worden gebracht. Maar natuurlijk met de nodige hindernissen onderweg. Vooral de hoepel om doorheen te kruipen was voor de ouders een lastige hindernis en na veel juichen en aanmoedigen ging de winst natuurlijk naar de kinderen.

Goed gedaan hoor! Maar ook leuk dat alle ouders zich van hun sportieve kant lieten zien.

Tot slot speelden de spookies nog een kort partijtje tegen hun ouders en na een spannend begin waarbij de ouders op een 1-0 voorsprong kwamen, wisten de spookies met 2 mooie damesdoelpunten uiteindelijk te winnen met 1-2.

De kangoeroes deden met hun ouders ondertussen het roverspel, waarbij de ouders hard moesten lopen omdat zij de tikkers waren. Van al dat rennen en bewegen met die hoge temperaturen had iedereen het behoorlijk warm gekregen, dus was er aan het einde een lekker ijsje voor ieder kind.

Tot slot werden alle trainers nog verrast met kadootjes van de kinderen en hun ouders als bedankje voor het afgelopen seizoen. Heel leuk! Hartelijk dank hiervoor.

Voor de komende 2 weken staan er nog 2 activiteiten op het programma, namelijk de instuif tijdens het schoolkorfbaltoernooi a.s. zaterdag om 10.00 uur en de week erna vieren we op vrijdagavond nog een klein pannenkoekenfeestje, voordat we gaan genieten van een heerlijke zomervakantie. Daarna gaan we er weer lekker tegenaan met de kinderen die na de zomer nog bij de kangoeroes en spookies blijven tijdens de eerste training in het nieuwe seizoen op zaterdag 2 september.

De kinderen die na de zomer naar de F-jes gaan, trainen nog een weekje langer door (maandag en woensdag, zie Het Blad van deze week).

Tot zaterdag!