Balsponsor:

Welkom in De Viergang  voor de vierde wedstrijd  van Avanti/Post Makelaardij in Korfbal League 2.

Vandaag komt het sterke AWDTV/IJskouddebeste uit Amsterdam op bezoek. Een niet te onderschatten tegenstander met een aantal sterke spelers in de gelederen zoals de gebroeders  Snel  en Jet Hendriks.

Net zoals Avanti kreeg AWDTV een week eerder een behoorlijke nederlaag te slikken.  Bij Unitas/Perspectief werd er ruim  verloren met 23-16. Unitas staat hierdoor alleen aan kop van de ranglijst. Ook voor Avanti was het een moeizame avond in Grou. Mid-Fryslân/ReduRisk schoot in de eerste helft met scherp met een schotpercentage van 31%. Daar is natuurlijk geen enkele ploeg tegen bestand en het verschil was bij rust al gemaakt. In de tweede helft zijn de ploegen wel gelijkwaardig. Uiteindelijk een fikse nederlaag van 34-22.

Twee ploegen dus die uit zijn op revanche.  En vooralsnog goede papieren voor Avanti omdat in de vorige twee thuiswedstrijden prima gespeeld werd. Om te beginnen  natuurlijk de mooie overwinning op TOP(A). En tegen DSC stond Avanti nagenoeg de hele wedstrijd op voorsprong en pas in de slotfase liet het DSC ontsnappen.

De reserves nemen het vandaag op tegen kopoper Sporting Delta.  Bij winst neemt de ploeg van Peter van Duijn de koppositie over.   Het commentaar bij de livestream vandaag van Alwin Blijleven en Ruben Post. En vergeet niet dat de livstream van 2 via Youtube is en 1 via Eyecons. Zie de links verderop in dit bericht.

Team van de week is de D1 , dat zelf ook op het hoogste niveau uitkomt en momenteel op een 3e plaats staat in de Hoofdklasse.

Veel plezier bij de wedstrijden.

Hover Box Element

Vandaag livestream van de wedstrijd met commentaar van Alwin Blijleven en Ruben Post

Wedstrijdprogramma:

15:45  Avanti | Post Makelaardij 2 – Sporting Delta 2