Balsponsor:

Welkom korfballiefhebbers in de Viergang

Vandaag al weer de vierde thuiswedstrijd voor de selectie van Avanti | Post Makelaardij.  Er wordt gespeeld tegen Nieuwerkerk. De vereniging waar Avanti het meeste keer tegen heeft gespeeld in de historie. Maar liefst 40 keer inmiddels. En toch zijn de laatste ontmoetingen al weer drie seizoenen geleden. In een zaalcompetitie waar Avanti toen twee keer het onderspit moest delven. En dan vergeten we voor het gemak even de oefenwedstrijd eind november 2021 waarin Avanti thuis met maar liefst 17-42 werd afgedroogd door Nieuwerkerk.

Maar er is inmiddels veel veranderd.  Bij  Avanti werd  vorig jaar van maar van liefst 9 selectiespelers afscheid genomen. Een groep spelers die samen in de top van de hoofdklasse had kunnen meedraaien durven we gerust te zeggen.  Gelukkig bleef de harde kern achter en kan het jonge talent nu naast de routine ervaring op doen. Bij Nieuwerkerk echter vertrok een groot deel van de kern en moest er aan een compleet nieuwe selectie gebouwd worden. Erg jammer want er stond daar een jonge zeer  talentvolle groep.

In de huidige competitie is Avanti goed op weg.  Vorige week werd er flink vertrouwen getankt tegen Swift met een verrassend ruime 33-22 overwinning.  Nieuwerkerk echter had het thuis moeilijk tegen het toen nog puntloze De Meeuwen en kreeg klop met maar liefst 14-22. Nieuwerkerk zal dus gebrand zijn op een goed resultaat vandaag. Als Avanti echter hetzelfde schotpercentage als vorige week haalt zal Nieuwerkerk het moeilijk krijgen. Wat zeker is dat het weer spektakel gaat worden, want daar staan de wedstrijden tussen Avanti en Nieuwerkerk altijd garant voor.

Voor de thuisblijvers de livestream vandaag met commentaar van Alwin Blijleven en Bas Molijn.  Zie de links verderop in dit bericht.

Veel plezier bij de wedstrijden.

Hover Box Element

Vandaag livestream van de wedstrijd met commentaar van Alwin Blijleven en Bas Molijn.

Wedstrijdprogramma:

21 Jolien Baljeu 18 Jason de Smit
25 Nova van den Bogerd 20 Rick van Horik
22 Jonathan Smits

Coaches: Mady Tims (coach CKV Nieuwerkerk 1)
Chris Beuk (assistent coach CKV Nieuwerkerk 1)
Jasper Marck (coach CKV Nieuwerkerk 2)
Jan de Bel (Hulpcoach)
Sportverzorgers: Miranda Wesdorp
Lucenda Baal

Teambegeleiding: Edwin Dibbets (Nieuwerkerk 1)
Brenda van Rhee (Nieuwerkerk 2)