Balsponsor:

Welkom in De Viergang  voor al weer de zevende wedstijd van Avanti/Post Makelaardij in Korfbal League 2.

Na het laatste competitieweekend is er veel veranderd. Vooraf stonden Oost-Arnhem en Tempo nog puntloos onderaan de ranglijst. Maar door de overwinningen van beide teams is er onderin de ranglijst aardig ingedikt. En zoals eigenlijk voor de competitie al verwacht werd gaat de strijd om degradatie uitgevochten worden tussen Avanti, Tempo en Oost-Arnhem.

En tegen de laatste spelen we vandaag. En dat gebeurt niet vaak in de zaal. Sterker nog, het is al weer meer dan 10 jaar geleden dat de ploegen elkaar in de zaal tegen kwamen.  Slechts twee wedstrijden in de Avanti historie tegen Oost-Arnhem in de zaal in seizoen 2011/2012. In de uitwedstrijd in die zaalcompetitie is het debuut van Jordi van Zuidam. En inmiddels meer dan 240 wedstrijden en bijna 900 doelpunten verder  is deze kanjer er nog steeds bij. En natuurlijk is hij nog steeds de beste debutant in de Korfbal League met meer liefst 11 treffers in zijn eerste wedstrijd.

Een belangrijke wedstrijd voor Avanti in de strijd om de degradatie. Waar het in de uitwedstrijden nog niet erg lukt het vizier op scherp te krijgen, gaat dat in de Viergang een stuk beter, De drie punten die Avanti inmiddels vergaard heeft zijn behaald in de Viergang. Een goede uitgangspositie dus voor de wedstrijd tegen Oost-Arnhem.

Het 2e haalt vandaag de wedstrijd tegen SKF 3 in en kan de voorsprong op de concurrentie verder vergroten.

Het commentaar bij de livestream vandaag van Alwin Blijleven en Ruben Post en is te zien via Eyecons , het 2e via Youtube.

Team van de week is D4.

Veel plezier bij de wedstrijden.

Hover Box Element

Vandaag livestream van de wedstrijd met commentaar van Alwin Blijleven en Ruben Post

Wedstrijdprogramma:

16:15  Avanti | Post Makelaardij 2 – SKF 3