Deze week zijn de team-indelingen van het eerste en tweede bekend gemaakt. En zoals altijd zijn dit bijzondere momenten, waar de één enorm teleurgesteld is blijkt een ander weer heel blij te zijn. Dan is het als selectie altijd even schakelen en elkaar helpen om de draad weer op te pakken. De verschillen zijn minimaal en dat betekent dat iedereen scherp moet blijven om zijn of haar uitverkiezing te rechtvaardigen want de concurrentie is enorm. Vanaf nu hebben beide teams nog twee wedstrijden (De Meervogels en Fiks) om gewend te raken in de nieuwe vakken en de gevraagde speelstijlen. Bij vlagen zag het publiek deze donderdag al heel goed korfbal en op andere momenten zeilden de cross passes nog buiten het veld, maar daar zijn het dan ook oefenwedstrijden voor. Nog ruim een week en dan gaat de veldcompetitie officieel van start.

Avanti | Post Makelaardij 2 – De Meervogels 2: 12-13

Tegen De Meervogels 2, dat ook in de reserve Ereklasse uitkomt, leed het tweede een kleine nederlaag. De start was veelbelovend met een 4-1 voorsprong waarbij Avanti | Post Makelaardij in het eerste aanvalsvak veel rebound had via Ruben en er heel veel geschoten kon worden per aanval. Toch wist De Meervogels gedurende de eerste helft het gat te dichten en vijf minuten voor rust was het weer gelijk (6-6). Na een 7-8 stand bij de rust werd in de tweede helft gelijk gespeeld (5-5). Verdedigend liet het team van coach Richard van Weert een prima tweede helft zien. Aanvallend waren er ook goede aanvallen, maar ontbraken de doelpunten. Aan het rendement moet nog duidelijk gewerkt worden.

Doelpunten: José (2), Maayke (2), Marlon (2),  Amber, David, Jasper, Mark, Rick en Ruben

Avanti | Post Makelaardij 1 – De Meervogels 1: 22-15

Een hele sterke eerste helft waarbij het eerste veel aanvallende en reboundende power liet zien, wat resulteerde in een doelpuntenfestijn. Met een 15-8 stand gingen de ploegen rusten. De tweede helft liep het niet meer zo gemakkelijk als de eerste helft en hoofdklasser De Meervogels wist terug te komen tot drie doelpunten verschil (18-15). Echter een sterke slotfase met veel meer rendement uit de aanvallen leverde Avanti | Post Makelaardij een 22-15 overwinning op.

Doelpunten: Farian (4), Pim (4), Lars (3), Nathan (3), Nikki (2), Tim (2), Amy, Floor, Kirsten en, Linde

Zaterdag 31 augustus speelt de seniorenselectie de laatste oefenwedstrijden tegen Fiks waarna op zaterdag 7 september de competitie begint met een tweeluik tegen Die Haghe.