Tegen Fiks uit Oegstgeest speelde de seniorenselectie de laatste oefenwedstrijden alvorens de competitie van start gaat op zaterdag 7 september. Avanti | Post Makelaardij heeft het altijd lastig tegen Fiks en daarom is het een prima tegenstander om ook de mentale weerbaarheid te testen. De verjongde selectie kon goed meekomen met Fiks wat net als Avanti | Post Makelaardij uitkomt in de ereklasse met het hoogste team en in de reserve Ereklasse met de reserves. Fiks kan in de competitie ook aan de bak want zij zijn ingedeeld met PKC/Vertom, TOP/IAA Fresh en Sporting Delta.

Avanti | Post Makelaardij 2 – Fiks 2: 10-10

Het team van Richard van Weert creëerde net als in voorgaande oefenwedstrijden meer dan genoeg kansen, maar weet ze nog niet voldoende te benutten. Daarnaast werd er in de eerste helft verdedigend teveel ingesprongen waardoor de kansen (en doelpunten) te gemakkelijk werden weggegeven. Fiks kwam op een 1-5 voorsprong, waarna Avanti | Post Makelaardij in de laatste zeven minuten voor rust toch weer knap terugkwam tot 4-5. In de tweede helft bleef de doelpuntenmarge voortdurend op twee verschil hangen in het voordeel van Fiks. Maar een sterke, doeltreffende slotfase leverde via doelpunten van Sacha, Amber en Rick toch nog een gelijkspel op. Het tweede moet nog duidelijk wennen aan elkaar met spelers van buiten, het derde en het A1 van vorig seizoen nieuw in de selectie. Zodra de spelpatronen er zijn ingesleten en het rendement op de kansen omhoog gaat, gaat het tweede weer een mooi seizoen tegemoet.

Doelpunten: Jasper (2), Marlon (2), Rick (2), Amber, José, Mark en Sacha

Foto’s

Avanti | Post Makelaardij 1 – Fiks 1: 17-17

Tegen het ervaren Fiks wist het verjongde Avanti | Post Makelaardij in een fysieke wedstrijd zeer goed stand te houden. In de eerste helft waren de Pijnackernaren zelfs de bovenliggende partij. De ploeg van coaches Henk Jan Post en Lion van Klooster wist een vier doelpuntenmarge te pakken bij 6-2 en 9-5. Vlak voor rust verkleinde Fiks de achterstand naar 9-7. En na zes minuten in de tweede helft was de stand gelijk getrokken (11-11). Het werd een spannend potje waarbij er om en om gescoord werd. En het publiek werd getrakteerd op een aantal zeer fraaie doelpunten. De fade-away van Lars, de doorloop vanaf de middenlijn van Farian en de balletjes onder de korf van Nathan en Nikki waren van grote schoonheid. Eindstand 17-17.

Doelpunten: Nathan (6), Lars (5), Farian (2), Pim (2), Linde en Nikki

Foto’s

Een zeer nuttige oefencampagne voor de Avanti | Post Makelaardij selectie waarbij er veel potentie te zien is en de verwachting is dat de teams met de week nog beter gaan worden. Zaterdag 7 september begint de competitie al en gelijk met zeer belangrijke thuiswedstrijden tegen het sterke Die Haghe. Het belooft wederom een zonnig weekend te worden, dus alle support is meer dan welkom!