Een titel die ik natuurlijk niet hoop in het echt te moeten schrijven, toch kan het realiteit worden… De huidige commissie heeft reeds twee jaar geleden aangegeven te willen stoppen. Er waren twee leden/ouders die hebben nagedacht, maar helaas besloten om het stokje niet over te nemen. Dit betekent dat er geen opvolging is. De huidige commissie is met volle energie bezig met de organisatie van het schoolkorfbaltoernooi 2025. Maar het is echt het laatste jaar. Daarom deze noodoproep. Wie neemt het stokje over en kan eventueel al meelopen in de komende weken. Als er geen opvolging is, dan stopt een rijke traditie, maar ook een levenslijn voor onze mooie vereniging voor PR en ledenaanwas! Wie meldt zich aan! De commissie heeft de volgende informatie gedeeld, dat maakt duidelijk dat er een brede basis ligt! Dus kom op en maak mogelijk dat ook volgend jaar er een schoolkorfbaltoernooi is!
Namens de werkgroep,
Erik Los Voorzitter Avanti Post Makelaardij
Wij zijn verantwoordelijk voor de organisatie en coördinatie van het jaarlijkse schoolkorfbaltoernooi. Het meeste werk zit in de voorbereiding, die vooral plaatsvindt in de maanden april, mei en juni. Het is lastig in uren uit te drukken, maar reken op een paar uur per week, afhankelijk van het aantal vragen en aanmeldingen vanuit scholen.
Voorbereiding:
• In overleg met het bestuur een datum prikken voor het toernooi;
• Scholen informeren en eventueel nieuwe scholen benaderen;
• Wisselbekers verzamelen en nieuwe bekers aanschaffen;
• Inschrijfformulieren, programmaboekje en andere documenten aanpassen en versturen;
• Afstemming met de commissie voor de instuif van groep 1 & 2;
• De mailbox beheren en fungeren als aanspreekpunt voor scholen;
• Scheidsrechters, EHBO en geluid regelen en indelen;
• Aanmeldingen beheren, teams indelen en de poules samenstellen;
• Afstemming met verschillende commissies binnen Avanti, zoals de kantinecommissie en de sponsorcommissie;
• Twee keer per jaar een overlegmoment met de volledige organisatie.
Op de toernooidag:
• Opbouwen van de velden, aanspreekpunt zijn voor de geluidsman en overige zaken;
• Aanspreekpunt voor scholen en deelnemers;
• Aanwezigheid en aansturing scheidsrechters;
• Wedstrijden omroepen;
• Opruimen na afloop.
Hoe is de commissie verdeeld?
De commissie bestaat uit vier personen:
Twee commissieleden verzorgen de volledige organisatie,
twee anderen maken en beheren het wedstrijdschema.
Goed om te weten:
Er ligt een uitgebreid draaiboek met tijdsplanning, dus je hoeft als nieuw commissielid niet zelf alles uit te zoeken of te verzinnen. Sinds vorig jaar werken we ook met Tournify, wat het maken van poules en wedstrijdindelingen een stuk gemakkelijker en overzichtelijker maakt.