Op zaterdag 29 Juni en zondag 30 juni wordt in Eindhoven de U17 Korfball World Cup 2024 georganiseerd. Dit officieuze wereldkampioenschap voor onder de 17 jaar wordt voor de 24e keer georganiseerd en Chinees Taipei is titelhouder. Het zal het laatste toernooi zijn voor de bondscoach van het Nederlands team, Barry Schep zal er alles aan gelegen zijn om afscheid te nemen met de titel. Vorig jaar verloor het Nederlands team verrassend van Chinees Taipei in de finale en de wil is groot om dit jaar de titel weer te heroveren.

Voor Avanti | Post Makelaardij gaat dit ook een zeer bijzonder toernooi worden want Zoë Hoogervorst en Jasmijn Los zijn opgenomen in de definitieve selectie. Eind december 2023 waren zij al geselecteerd in de groep van 20 (tien dames en tien heren), maar zij behoren nu ook tot de definitieve selectie die bestaat uit zeven dames en zeven heren. Een hele knappe prestatie om als eerstejaars je gelijk te selecteren voor het team dat Nederland gaat vertegenwoordigen tijdens dit officieuze wereldkampioenschap. Ze hebben de afgelopen maanden vele trainingen, oefenstages en oefenwedstrijden tegen seniorenteams gespeeld en zijn nu klaar om te gaan strijden voor deze World Cup 2024. Van harte gefeliciteerd met deze selectie en heel veel succes aankomend weekend! En voor Avanti | Post Makelaardij een historisch en trots moment om maar liefst twee leden in dit Nederlands team te hebben.

Nederland onder 17 jaar bestaat uit:

Dames
35. Jana Driesprong (PKC/Vertom)
31. Zoë Hoogervorst (Avanti/Post Makelaardij)
38. Eline Huesken (Refleks)
37. Jasmijn Los (Avanti/Post Makelaardij)
36. Fiene Meijer (KZ/Thermo4U)
33. Esra Schimmel (DVO/Transus)
34. Merel van den Brink (DVO/Transus)

Heren
47. Noud Faber (LDODK/Rinsma Modeplein)
49. Mats Hüsken (TOP/IAA Fresh)