Avanti | Post Makelaardij B1 sloot de laatste thuiswedstrijd van het bijzondere seizoen af met een overwinning op TOP/IAA Fresh B1. Wederom was het hoogstaand B Jeugd-korfbal wat de toeschouwers voorgeschoteld kregen. Net als in de uitwedstrijd waren de ploegen goed aan elkaar gewaagd. De ploeg uit Pijnacker ging met een 9-7 voorsprong de rust in, maar zag TOP bij 12-12 op gelijke hoogte komen. Het scoreverloop ging verder gelijk op tot het einde van de wedstrijd (17-17). Het was aanvoerder Ruben die met een doorloopbal de overwinning binnen sleepte. Eindstand 17-16.

Er stond deze zaterdag niks meer op het spel (Groen Geel is kampioen geworden in deze klasse) anders dan de gebruikelijke eer. Zonder de zieke Lucas begon het B1 aan de laatste thuiswedstrijd van het seizoen 2023/2024. In de uitwedstrijd had het team van Luke en Jürgen met 17-21 gewonnen met een belangrijke rol voor de dames. Deze zaterdag hadden de mannen van Avanti | Post Makelaardij scorend de overhand. Na de 0-1 pakte Avanti het voortouw en via Ruben, Sten en Britt werd het 3-1. Deze marge van twee verschil bleef de gehele eerste helft in stand. Avanti | Post Makelaardij speelde aanvallend gevarieerd en TOP had moeite om de controle in de verdediging op orde te krijgen.

In de tweede helft bleef de marge aanvankelijk nog steeds twee totdat de ploeg uit Sassenheim van afstand sterk ging afronden. Na de 12-10 pakten ze zelfs een 12-13 voorsprong. Maar Avanti | Post Makelaardij bleef rustig en vond telkens weer de gelijkmaker. Ruben naar de 13-13, Sten naar de 14-14, Jesper naar de 15-15 en Jens voor de 16-16.  En juist in de slotminuut pakte Avanti | Post Makelaardij het eerste doelpunt na de vakwissel en sleepte daarmee de overwinning binnen. Eindstand 17-16. Wederom een prima pot van het B1. Volgende week in De Lier de laatste wedstrijd van dit memorabele seizoen en daar heeft het B1 nog wat recht te zetten. Na de nederlaag in eigen huis is het B1 er alles aan gelegen om te winnen van Valto B1 en het seizoen met twee winstpunten af te sluiten.

Het was de laatste thuiswedstrijd voor Jasmijn, Sten en Zoë in het Avanti-shirt. Zij vertrekken na dit seizoen bij Avanti | Post Makelaardij en gaan de korfbal carrière voortzetten bij TOP/IAA Fresh (Jasmijn) en Fortuna (Sten en Zoë). Met mijn blauwwitte bril had ik ze graag nog wat langer bij Avanti willen zien spelen en de genoten opleiding zien renderen binnen Avanti zelf. Het heeft niet zo mogen zijn. Maar korfbaldier als ik ben blijf ik voormalig Avanti-spelers altijd volgen en kijk ik nog steeds met interesse naar de uitslagen en verrichtingen van bijvoorbeeld Annick, Demi, Rick en Thomas bij Fortuna, Angelo bij Sporting Delta, Renske bij Dalto, Jitte en Merijn bij HKC. En zo zal ik ook de verrichtingen van Tom en Jasmijn bij TOP/IAA Fresh en Sten en Zoë bij Fortuna gaan volgen. En wie weet zien we een aantal van hen ooit weer terug bij Avanti | Post Makelaardij, ze zijn altijd meer dan welkom!

Voor Avanti | Post Makelaardij B1 komt er bijna een einde aan een zeer bijzonder seizoen in meerdere opzichten. Ik heb het team de afgelopen drie jaar vanaf de C-tjes gevolgd en ze zien groeien van meisjes naar dames en van jongetjes naar kerels. Het blijft een interessante leeftijdsgroep waarin ze een enorme ontwikkeling doormaken als sporter en als mens. En ook alle respect voor de trainers Luke en Jürgen welke vooruitgang zij hebben gerealiseerd met deze groep. Vele trainingsuren en analysewerk zijn er in gestopt en wat is het dan gaaf om enerzijds te zien dat de spelers en speelsters ook daadwerkelijk beter worden en dat het anderzijds ook heeft geleid tot het hoogst haalbare, een Nederlands Kampioenschap. En natuurlijk zijn er ook de moeilijke momenten geweest dit seizoen, maar daarbij ook alle respect dat het team de laatste weken weer goede wedstrijden op de mat legt. En er weer staat. Op naar een mooi slot van een historisch seizoen! Een seizoen om nooit meer te vergeten!

Doelpunten: Ruben (6), Sten (4), Jesper (3), Britt (2) en Jens (2)

Andere uitslag:
GG/RMcD Huis Emma B1 – Valto B1  18-11

Stand:

Ruben scoort uit een strafworp de 13-13: