Jasmijn Los en Zoë Hoogervorst hebben zondag 30 juni 2024 met het Nederlands team onder de 17 jaar de World Cup gewonnen. Werden zaterdag de vier poulewedstrijden vrij eenvoudig gewonnen, op zondag werd de formatie van vertrekkend coach Barry Schep voldoende getest in de halve finale tegen België en in de finale tegen Chinees Taipei. Maar er stond geen maat op dit Nederlands team en met een overweldigende 26-15 overwinning op Chinees Taipei werd de World Cup heroverd.

Jasmijn stond zowel in de halve finale als in de finale in de basisformatie en Zoë heeft als invaller in beide wedstrijden ook bijgedragen aan dit mooie succes. Wat een seizoen is dit voor beide dames geweest. Nederlands kampioen worden in de zaal met het B1, gelijk in het eerste jaar geselecteerd worden voor Oranje onder 17 jaar en dan ook nog de World Cup pakken. Een historisch seizoen! Van harte gefeliciteerd met dit geweldige resultaat en we zijn als vereniging super trots dat twee Avanti-spelers met Oranje officieus wereldkampioen zijn geworden.

Verslag halve finale en finale op Korfbal.nl

Hieronder enkele foto’s gekregen van de trotse ouders:

In je eerste jaar al gelijk in het Nederlands team zitten…..
….. en dan ook de beker pakken. Wat een topjaar!
Dit is een goed stel hoor!!!