Avanti | Post Makelaardij B1 speelde een goede wedstrijd tegen TOP/IAA Fresh B1 en behaalde de eerste overwinning na de zaalcompetitie. Op een zonovergoten veld werd na een 9-8 achterstand bij de rust toegeslagen in de tweede helft. Na de 15-15 werd met een run van vier doelpunten het beslissende gat geslagen naar 15-19, waarna de wedstrijd eindigde met een 17-21 overwinning. Een goede opsteker voor de moraal van het B1. Coach Luke verwoordde het mooi na afloop: “Ik ben best wel trots vandaag”.

De wedstrijd in Sassenheim tegen TOP/IAA Fresh B1 was een inhaalwedstrijd van het weekeinde dat Avanti | Post Makelaardij B1 Nederlands kampioen werd in de zaal en nog niet op het veld kon spelen. TOP/IAA Fresh B1 heeft ook een heel goed zaalseizoen gedraaid, werden kampioen in de hoofdklasse en moesten in de halve finale play-offs echter haar meerdere erkennen in PKC/Vertom B1. Hetzelfde PKC waar Avanti B1 in de finale van wist te winnen. Na het Nederlands kampioenschap in de zaal was het voor het B1 weer even landen op aarde. En met het aangekondigde vertrek van een aantal spelers naar andere verenigingen was er wat onrust ontstaan in het team. Daarom was het vertoonde spel en de overwinning vandaag voor de moraal een geweldige opsteker. Afgelopen donderdag was er hard getraind en de spirit zat er weer goed in.

Ondanks het inhaalweekeinde of misschien wel dankzij het inhaalweekeinde waren er veel toeschouwers aanwezig bij deze wedstrijd. Op het mooie en grote complex van TOP/IAA Fresh kreeg het publiek een goede wedstrijd voorgeschoteld. In de eerste helft gingen de scores aardig gelijk op tot aan de 4-4, waarna Avanti | Post Makelaardij de eerste twee doelpunten voorsprong pakte naar de 4-6 via Ruben en Jasmijn. Bij 7-7 was het echter weer gelijk en ging TOP/IAA Fresh de rust in met een 9-8 voorsprong.

De meiden van Avanti | Post Makelaardij hadden vandaag de kansen en dat werd goed uitgespeeld. Ze zouden uiteindelijk 15 van de 21 doelpunten maken. De verdedigingsfouten van TOP werden goed uitgespeeld en er werd een hoog rendement gehaald op vrije ballen en strafworpen. Aanvankelijk ging het scoreverloop gelijk op naar de 15-15 met nog dertien minuten te spelen. Een hele doeltreffende fase van Avanti | Post Makelaardij zou de beslissing gaan brengen. Via een omdraaibal van Lucas en een afstandsschot van Zoë werd het 15-17, waarna de eerste aanval via een doorloop van Ruben en een afstandsschot van Jasmijn de marge verder uitbreidde en het gat naar vier verschil brachten. In de laatste zes minuten werd dit verschil niet meer uit handen gegeven en gingen de punten mee terug naar Pijnacker. Eindstand 17-21. Een heerlijke en verdiende overwinning. Komende zaterdag speelt het B1 in Wormer tegen Groen Geel B1. Een overwinning is daar nodig om de competitie nog enigszins spannend te maken.

Doelpunten: Jasmijn (5), Zoë (5), Julia (3), Lucas (3), Fenna (2), Ruben (2) en Jesper

Stand:

Programma zaterdag 25 mei:
12.00 uur Valto B1 – TOP/IAA Fresh B1
13.00 uur GG/RMcD Huis Emma B1 – Avanti | Post Makelaardij B1