Avanti | Post Makelaardij vocht voor een laatste kans op lijfsbehoud in KL2 in Valkenhuizen tegen Oost-Arnhem.  Zonder de geblesserde Merel en Tim. En wat heeft Avanti lang meegedaan.  Waar in de thuiswedstrijd, de wedstrijd waar Tom uitviel met een flinke schouderblessure, Avanti kansloos was. Deze keer was er zeker wat te halen. Maar bij  17-17 in de tweede helft vergeet Avanti zich te belonen en laat OA weer uitlopen naar 20-17 . Zo jammer, want op dat moment was OA rijp voor de sloop. Het wordt uiteindelijk, een tikkeltje geflatteerd toch wel 26-21. Topscorer is Lars Molijn met 5 ,  die met zijn tweede treffer in de wedstrijd de 50e van het seizoen aantekent en inmiddels topscorer van het seizoen is. Tom valt ook nog uit met een blessure. Onduidelijk is nog hoe ernstig deze is. Ruben Louwerse maakte in de slotfase zijn faam ook weer waar door bij zijn eerste schot de bal in de korf te hangen. De 20-19, 10 minuten voor het einde van de wedstrijd. Het wordt toch weer even spannend. Maar dat is van korte duur want OA scoort daarna vrij snel twee keer. Mooiste doelpunt  in de wedstrijd was de 11-7 van Lars uit een achterwaardse doorloop.

Maar niet getreurd. Met een 2e dat promoveert naar de Reserve KL2 , Een A1 dat promoveert naar de Hoofdklasse, Een B1 dat meedoet om het om het kampioenschap en zich inmiddels al voor de kruisfinales geplaatst heeft.  En maar liefst 12 spelers van de club in de regioselecties.  Waarvan ook drie spelers in de Nederlandse selectie. Dus de komende jaren zit het wel goed en kunnen we gaan genieten van een groot aantal talenten die gaan doorstromen naar de selectie.  Volgend seizoen snel weer proberen het verloren terrein goed te maken vanuit de Hoofdklasse.

Doelpunten:  Lars Molijn(5), Jordi van Zuidam(3), Vincent van Beek(3), Yona Peper(2), Nathan Tuinder(2), Nikki van Trigt(2), Kirsten Tuinder(1), Tom Snaphaan(1),Floor Munnik(1), Ruben Louwerse(1).

Nog een aardig statistiekje over de scores. In deze wedstrijd scoorden alle 10 spelers die in het veld kwamen. Dit is in de Avantihistorie slechts twee keer eerder voor gekomen. In de zaalcompetitie 22/23 bij Nieuwerkerk en 14/15  bij SDO op het veld.

En natuurlijk nog de battle tussen Jordi en Stephan. Met de plus 3 van Jordi deze wedstrijd is de stand 891 tegen 930. Nog 39 te gaan voor Jordi in 8 wedstrijden.

Bovenin de ranglijst hebben AWDTV en DSC zich inmiddels geplaatst voor de kruisfinales. TOP(S), Mid-Fryslan en Unitas strijden nog om de andere twee plekken. En precies Unitas is de laatste tegenstander in de laatste wedstrijd in de Viergang komende week. Daarna wordt het seizoen afgesloten bij Dalto in Driebergen.

Uitslagen:

TOP (A) – AWDTV/IJskouddebeste 26 – 28